loader
Scroll to top

Poniedziałek - 10 sierpnia - Helsinki.

Młodzież zeszła na wodę - wyniki po wczorajszych dwóch wyścigach są na stronie
Staś na 154 zawodników jest 36, Ewelina - 51 w klasyfikacji - wśród 83 dziewcząt.
Pogoda nas rozpieszcza, świeci słoneczko, wieje wiatr czyli nic więcej do szczęścia nam nie jest potrzebne, tylko w sprawie samochodu trenera nie posunęliśmy się do przodu ... konsultacje nadal w toku ...
Lokum mamy znakomite - blisko do slipów, widzimy jak młodzież spływa do portu i niestety ... biorą też ryby ;-)
Podejrzewam, że wszyscy mają nas za jakiś zwariowany team, który na okrągło się obrzera - w porcie mieszkają w camperach lub namiotach tylko jeszcze Rosjanie, Litwini, Ukraińcy i Włosi,
ale tylko my z rozłożonym "salonem" na zewnątrz ciągle siedzimy za stołem - jak inni zawodnicy przyjeżdżają rano to jemy śniadanie, jak składają się na kwatery to akurat jesteśmy przy obiedzie, a wieczorem gdy pozostali poszukują wyników to właśnie spożywamy kolację ... ach, świat jest piękny ...
Wczoraj przeciągnęłam towarzystwo po Helsinkach - a jest tu co oglądać - zaczęliśmy od Esplande i Teatru Szwedzkiego, potem fontanna Havis Amanda i Kaupapatorii ( znany Targ Rybny ), Pałac Prezydencki, Port południowy, Sobór Uspieński, plac Senacki pomnikiem cara Aleksandra II i z górującą nad nim Katedrą Luterańską ( Tuomiokikko ), w końcu umęczeni wsiedliśmy w tramwaj linii 3T, który robiąc dwie pętle objeżdża całe śródmieście. W tzw. międzyczasie obejrzeliśmy Kościół w Skale ( Temppeliaukio ... och, ten fiński język ), który zrobił na nas chyba największe wrażenie.
W dzisiejszy wieczór młodzież wybiera się do helsinkiego wesołego miasteczka - Linnanmaki, mają też chęć wjechać na charakterystyczną wieżę olimpijską, z której ( prawdopodobnie ) rozpościera się wspaniała panorama miasta i okolic.