loader
Scroll to top

Walne !

Przypominam, że w najbliższy piątek 14 grudnia 2012 r. o godz. 19.00 ( drugi termin: godz. 19.15 ) w siedzibie MBSW odbędzie się Walne Zebranie Sprawozdawczo - Wyborcze naszego klubu !

Zgodnie z zasadą "nic o nas bez nas" - zapraszam wszystkich rodziców i trenerów !

Wpisowe ( dla osób dorosłych - z czynnym i biernym prawem wyborczym ) wynosi 20 zł, złożenia deklaracji oraz wpłaty będzie można dopełnić na miejscu.

Poniżej projekt nowego statutu wraz z uzasadnieniem. Bardzo proszę o zapoznanie się i zgłoszenie ewentualnych uwag na adres: [email protected]

Zdecydowanie usprawni nam to piątkowe obrady :-)

 Uzasadnienie zmiany statutu:


Wobec okoliczności, iż zmianie ulega dość znaczna część zapisów statutu UKŻR Niegocin Zarząd Klubu proponuje przyjąć uchwałę uchylającą postanowienia statutu w dotychczasowym brzmieniu i przyjmującą statut w brzmieniu zaproponowanym w uchwale.


W okresie działania UKŻR Niegocin w Giżycku zamianie uległ stan prawny regulujący działanie Klubu. Obecnie działania Uczniowskich Klubów Sportowych regulują przepisy usta­wy z dnia 27 czerwca 2010r. o sporcie.

Pozostałe zmiany zapisów statutu dotyczą:

  1. zmiany terenu działania Klubu na obszar wszystkich krajów świata (np. w celu możliwości brania udziału w szkoleniach i regatach poza terytorium kraju),

  2. możliwości wstępowania przez Klub do okręgowych i regionalnych związków sportowych oraz ogólnokrajowych związków sporto­wych.

  3. powołania jednostki wewnętrznej działającej pod marką Giżycka Grupa Regatowa

  4. uaktualnienia zapisów regulujących cele działania Klubu

  5. uaktualnienia zapisów regulujących zasady działalności Klubu w tym dopuszczenie do świadczenia działalności odpłatnej

  6. zmiany definicji członka i członka wspierającego

  7. zmiany (ograniczenia) składu osobowego Zarządu Klubu i Komisji Rewizyjnej odpowiednio do 5 i 3 osób,

  8. zmiany kompetencji Walnego Zgromadzenia i Zarządu Klubu – przekazanie kompetencji Walnego Zgromadzenia na rzecz Zarządu Klubu w celu usprawnienia działania Klubu.

  9. Doprecyzowanie sposobu reprezentacji Klubu.

 

STATUT ( Projekt )

UCZNIOWSKIEGO KLUBU ŻEGLARSTWA REGATOWEGO „NIEGOCIN” w GIŻYCKU

Rozdział 1

Nazwa, teren działania, siedziba i charakter prawny

§ 1

Uczniowski Klub Żeglarstwa Regatowego „Niegocin” - Giżycka Grupa Regatowa zwany dalej „Klubem" jest stowarzyszeniem zrzeszającym uczniów, rodzi­ców, trenerów, nauczycieli i sympatyków.

§ 2

1. Teren działania Klubu stanowiRzeczpospolita Polska , kraje Unii Europejskiej oraz pozostała część świata.

2. Siedzibą Klubu jest miasto Giżycko.

3. Adres klubu to: ul. Nadbrzeżna 15, 11-500 Giżycko ( siedziba Międzyszkolnej Bazy Sportów Wodnych w Giżycku ).

§ 3

Klub jest stowarzyszeniem w rozumieniu art. 4 usta­wy z dnia 27 czerwca 2010r. o sporcie i z tego tytułu podlega ewidencji oraz posiada osobowość prawną.

§ 4

  1. Klub działa zgodnie z ustawą o sporcie, ustawą Prawo o stowarzyszeniach oraz niniejszym statutem.

  2. Klub może być członkiem okręgowych i regionalnych związ­ków sportowych oraz ogólnokrajowych związków sporto­wych.

§ 5

  1. Klub używa pieczęci, godła, flagi, barw, odznak i znaczków organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  2. Klub w działaniach sportowych, marketingowych i promocyjnych może obok pełnej nazwy – Uczniowski Klub Żeglarstwa Regatowego "Niegocin" w Giżycku wykorzystywać również markę klubu – Giżycka Grupa Regatowa.

  3. Klub powołuje niniejszym wewnętrzną jednostkę organizacyjną działająca pod marką – Giżycka Grupa Regatowa skupiającą zawodników startujących we wszelkiego rodzaju regatach żeglarskich oraz członków klubu obsługujących te regaty oraz startujących zawodników.


Rozdział 2

Cel i środki działania

§ 6

Celem Klubu jest:

  1. Popularyzacja żeglarstwa, żeglarstwa lodowego i pozostałych sportów wodnych wśród dzieci, młodzieży i ich rodziców.

  2. Szkolenie i współzawodnictwo sportowe w zakresie żeglarstwa regatowego dla dzieci i młodzieży.

  3. Planowanie i organizowanie pozalekcyjnego życia sporto­wego i kulturalno oświatowego uczniów w oparciu o możliwości obiektowe i sprzęto­we MBSW i Klubu oraz o pomoc organizacyjną i materialną rodziców i sympatyków Klubu.

  4. Angażowanie jak największej ilości uczniów do różnorodnych form aktywności ruchowej, gier i zabaw dostosowanych do wie­ku, stopnia sprawności i zainteresowań ze szczególnym uwzględnieniem żeglarstwa.

  5. Uczestniczenie w regatach żeglarskich i innych imprezach sportowych.

  6. Organizowanie regat żeglarskich również w tym również w klasach w których aktualnie nie startują zawodnicy klubu.

  7. Organizowanie zajęć sportowych i kulturalno oświatowych dla uczniów w celu wszechstronnego rozwoju ich sprawności fizycznej i umysłowej.

  8. Upowszechnianie właściwych postaw w zakresie ochrony zdrowia, higieny życia codziennego oraz promocji zdrowia.

  9. Organizowanie działalności sportowej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zdrowotnych.

  10. Organizowanie uczniom wszystkich klas różnorodnych form współzawodnictwa sportowego.

  11. Kształtowanie pozytywnych cech charakteru i osobowości poprzez uczestnictwo w realizacji zadań sportowych Klubu.

  12. Podejmowanie działań edukacyjnych związanych z bezpiecznym uprawianiem żeglarstwa.

§ 7

Klub realizuje swoje zadania statutowe we współdziałaniu z dyrektorem Międzyszkolnej Bazy Sportów Wodnych w Giżycku, klubami sportowymi, władza­mi samorządowymi i sportowymi.


§ 8

  1. Klub opiera swoją działalność przede wszystkim na społecznej pracy swoich członków i działaczy oraz pomocy rodziców uczniów.

  2. Klub dla potrzeb swego funkcjonowania i obsługi może zatrudniać osoby fizyczne oraz zawierać umowy cywilnoprawne o świadczenie usług z innymi podmiotami w tym z członkami Klubu.

  3. Klub swoje cele może realizować odpłatnie w szczególności poprzez:

a). Prowadzenie warsztatów, szkoleń, kursów, doradztwo.

b). Organizację konferencji, seminariów, targów, akcji promocyjnych.

c). Organizacja wypoczynku, rejsów, wycieczek, spływów, rajdów itp.

d). Organizację lub obsługę regat i innych imprez sportowo rekreacyjnych i kulturalnych.

e). Działalność edukacyjna i dydaktyczna.

f). Inna działalność niesprzeczna ze statutem i celami działania Klubu.

3. Wypracowane przez Klub i jego członków  zyski Klub będzie przeznaczał na realizację celów statutowych.

4. Klub może prowadzić działalność odpłatną na zasadzie działalności pożytku publicznego a pozyskane środki mogą służyć wyłącznie  realizacji zadań należących do celów statutowych organizacji. Dochód z działalności odpłatnej Klubu służy realizacji jego celów i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.



Rozdział 3
Członkowie, ich prawa i obowiązki

§ 9

Członkowie Klubu dzielą się na:

  1. zwyczajnych,

  2. wspierających

§ 10

  1. Członkami zwyczajnymi Klubu mogą być uczniowie, rodzice i opiekunowie prawni uczniów, trenerzy i nauczyciele, którzy złoża pisemną deklarację, zapłacą wpisowe i zostaną przyjęci przez Zarząd Klubu. Trenerzy oraz pracownicy MBSW zwolnieni są z obowiązku wnoszenia wpisowego i składek.

  2. Małoletni w wieku od 16 do 18 lat, którzy mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych, mogą należeć do Klubu i korzystać z czynnego i biernego prawa wyborczego, z tym że w składzie Zarządu Klubu większość muszą stanowić osoby o pełnej zdolności do czynności prawnych.

  3. Małoletni poniżej 16 lat mogą, za zgodą przedstawicieli ustawowych, należeć do Klubu, bez prawa udziału w głosowaniu na walnych zebraniach członków oraz bez korzystania z czynnego i biernego prawa wyborczego do władz stowarzyszenia.

§ 11

Członkowie zwyczajni mają prawo do:

  1. Uczestnictwa w Walnych Zebraniach Klubu z biernym i czyn­nym prawem wyborczym, z zastrzeżeniem § 10 pkt 2-3.

  2. Zgłaszania propozycji i wniosków wobec władz Klubu.

  3. Uczestnictwa w zawodach i imprezach sportowych organi­zowanych przez Klub.

  4. Korzystanie z wszelkich urządzeń Klubu na zasadach określonych przez Zarząd Klubu oraz Dyrektora MBSW w zakresie mienia należącego do MBSW.


§ 12

Członkami wspierającymi mogą być osoby fizyczne i osoby praw­ne, które popierają cele Klubu, zostaną przyjęci przez Zarząd oraz zadeklarują i wniosą pomoc materialno - finansową dla Klubu.

§ 13

Członkowie wspierający mają prawo do:

1. Uczestniczenia bezpośrednio lub poprzez swoich delegatów w Walnych Zebraniach Klubu,

2. Zgłaszania wniosków i propozycji wobec władz Klubu.

3. Uczestnictwa w zawodach i imprezach sportowych organizowanych przez Klub.

4. Korzystanie z wszelkich urządzeń Klubu na zasadach określonych przez Zarząd Klubu oraz Dyrektora MBSW w zakresie mienia należącego do MBSW.


§ 14

Do obowiązków członków zwyczajnych i wspierających należy:

1. Branie czynnego udziału w działalności Klubu.

2. Przestrzeganie postanowień statutu i uchwał władz Klubu.

3. Godne reprezentowanie barw Klubu.

4. Płacenie składek na zasadach ustalonych przez Walne Zebra­nie Klubu.

§ 15

Członkostwo w Klubie ustaje poprzez:

1. Dobrowolne wystąpienie zgłoszone na piśmie do Zarządu.

2. Skreślenie z listy członków uchwałą Zarządu w przypadku:

a) umyślnego naruszenia postanowień statutu,

b) nie brania udziału w działalności statutowej Klubu z przyczyn nie usprawiedliwionych przez okres 1 roku.

c) działania na szkodę Klubu.

d) zalegania ze składkami za okres 1 roku.

  1. Rozwiązanie się Klubu.

  2. Od uchwał Zarządu o skreśleniu z listy członków przysługuje w terminie 30 dni odwołanie do Walnego Zebrania, którego uchwała jest ostateczna.



Rozdział 4

Władze Klubu

§ 16

Władzami Klubu są:

        1. Walne Zebranie Członków

        2. Zarząd

        3. Komisja Rewizyjna


Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 2 lata.

Wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej następuje w głosowaniu tajnym lub jawnym w zależności od decyzji Walnego Zebrania Członków.

Uchwały wszystkich władz Klubu zapadają zwykłą większo­ścią głosów o ile postanowienia statutu nie stanowią inaczej.

§ 17

1. Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Klubu i może być zwyczajne lub nadzwyczajne.

2. Walne Zebranie Sprawozdawczo - Wyborcze zwoły­wane jest przez Zarząd raz na dwa lata.

3. Walne Zebranie Sprawozdawcze zwoływane jest przez Za­rząd raz na rok.

4. Nadzwyczajne Walne Zebranie zwoływane jest przez Zarząd Klubu:

a) z własnej inicjatywy,

b) na wniosek Komisji Rewizyjnej,

c) na wniosek 1/3 ogółu członków stowarzyszenia.

Nadzwyczajne Walne Zebranie odbywa się nie póź­niej niż w terminie 30 od złożenia wniosku lub podjęcia uchwały i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.

§ 18

1. Do wyłącznej kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:

  1. uchwalanie programów sportowej, organizacyjnej i finan­sowej działalności Klubu,

  2. rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarząd Ko­misji Rewizyjnej,

  3. uchwalanie na wniosek Komisji Rewizyjnej absolutorium dla Zarządu Klubu,

  4. wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej,

  5. uchwalanie zmian statutu,

  6. rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w sprawie skreślenia z listy członków,

  7. podejmowanie uchwał w kwestii rozwiązania stowarzyszenia oraz przeznaczenia majątku likwidowanego stowarzyszenia,

  8. rozpatrywanie i rozstrzyganie innych spraw wniesionych pod obrady Walnego Zebrania Członków, a nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów.


2. Walne Zebranie Klubu jest prawomocne w pierwszym termi­nie przy obecności co najmniej 1/2 członków upraw­nionych do głosowania, a w drugim terminie bez względu na liczbę obecnych, o ile termin ten był podany w zawiado­mieniu.

  1. W Walnym Zebraniu Klubu mogą brać udział z głosem do­radczym osoby zaproszone przez Zarząd.

§ 19

  1. Zarząd Klubu składa się z 5 członków wy­bieranych przez Walne Zebranie Klubu, którzy spośród sie­bie wybierają Prezesa, Wiceprezesa, Członka Zarządu, Skarbnika i Sekretarza.

  2. Zebrania Zarządu Klubu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż jeden raz na kwartał.

  3. Do ważności uchwał Zarządu Klubu konieczna jest obec­ność co najmniej 1/2 liczby członków Za­rządu, w tym Prezesa lub Wiceprezesa.

  4. W okresie pomiędzy posiedzeniami Zarządu jego uprawnie­nia przysługują Prezesowi samodzielnie lub Wiceprezesowi wraz z jednym z członków zarządu.


§20

Do zadań Zarządu Klubu należy kierowanie bieżącą działal­nością Klubu w okresach pomiędzy Walnymi Zebraniami Klu­bu, a w szczególności:

  1. reprezentowanie Klubu na zewnątrz i działanie w jego imie­niu, w tym zawieranie umów o których mowa w § 8 ust. 2 statutu.

  2. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu,

  3. uchwalanie okresowych planów działania i preliminarzy bu­dżetowych,

  4. powoływanie i rozwiązywanie komisji problemowych,

  5. ustalenie wysokości i trybu płacenia składek członkow­skich i wpisowego,

  6. przyjmowanie i skreślanie członków oraz prowadzenie ewidencji członków klubu

  7. zarządzanie majątkiem i funduszami Klubu zgodnie z obo­wiązującymi przepisami,

  8. składanie sprawozdań z działalności Klubu.

§ 21

1. Członek Zarządu Klubu może być zawieszony w czynności lub odwołany ze składu Zarządu, jeżeli nie wykonuje przyję­tych obowiązków, działa niezgodnie ze statutem bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu.

2. Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu człon­ka Zarządu podejmuje Zarząd większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej 4 członków uprawnionych do głosowania.

3. Usunięty lub zawieszony członek Zarządu ma prawo odwo­łania się do Walnego Zebrania Członków w terminie 30 dni od podjęcia uchwały o usunięciu lub zawieszeniu.

§22

1. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolującym całokształt działalności Klubu.

2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie Członków.

3. Komisja wybiera ze swego grona Przewodniczącego i Sekre­tarza.

4. Komisja Rewizyjna działa w oparciu o regulamin zatwierdzo­ny przez Walne Zebranie Klubu.

5. Do czynności Komisji Rewizyjnej należy:

  1. przeprowadzanie okresowych kontroli działalności statu­towej i finansowej Klubu,

  2. wydawanie zaleceń pokontrolnych w przypadku stwier­dzenia uchybień w działalności, określenie terminów oraz sposobów ich usunięcia,

  3. składanie sprawozdań z całokształtu swej działalności na Walnym Zebraniu Członków oraz stawianie wniosku o udzie­lenie lub odmowę udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi,

  4. składanie zastrzeżeń w stosunku do projektowanych uchwał, postanowień i przedsięwzięć Zarządu, jeżeli Ko­misja dojdzie do wniosku, że spowodują one lub mogą spowodować nieprawidłowości w działaniu Klubu,

  5. występowanie z żądaniem zwołania Nadzwyczajnego Wal­nego Zebrania Członków, względnie z wnioskiem o zwołanie posiedzenia Zarządu w przypadkach stwierdzenia niezgod­nych z prawem lub Statutem bądź istotnymi interesami Klubu działań Zarządu,

§23

1. Członek Komisji Rewizyjnej może być zawieszony w czyn­nościach lub odwołany z jej składu, jeżeli nie wykonuje przy­jętych obowiązków, działa niezgodnie ze Statutem, bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu.

2. Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu człon­ka Komisji Rewizyjnej podejmuje Komisja Rewizyjna więk­szością 2/3 głosów przy obecności co najmniejpołowy uprawnionych do głosowania.

3. Odwołany lub zawieszony członek Komisji Rewizyjnej ma prawo odwołać się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni od podjęcia uchwały o odwołaniu lub zawie­szeniu.

§ 24

W przypadku powstania wakatu w Zarządzie lub Komisji Re­wizyjnej - władzom tym przysługuje prawo dokooptowania no­wych członków spośród członków Klubu. Liczba osób doko­optowanych nie może przekroczyć 2 osób.


Rozdział 5

Wyróżnienia i kary


§ 25

1. Za aktywny udział w realizacji zadań Klubu przyznawane są wyróżnienia i nagrody.

2. Zasady oraz tryb przyznawania wyróżnień i nagród określa regulamin uchwalany przez Zarząd Klubu

§26

1. W razie naruszenia postanowień lub uchwał władz Klubu -Zarządowi przysługuje - zgodnie z regulaminem zatwierdzo­nym przez Walne Zebranie Klubu - prawo wymierzania na­stępujących kar:

  1. upomnienia,

  2. nagany,

  3. zawieszenia w prawach członka na okres do 6 miesięcy,

  4. wykluczenia

2. Od uchwały Zarządu o ukaraniu, członkowi Klubu przysłu­guje prawo odwołania się do Walnego Zebrania Klubu w terminie 30 dni.

3. Uchwała Walnego Zebrania Członków o ukaraniu jest ostateczna.


Rozdział 6

Majątek i fundusze Klubu

§27

1. Na majątek Klubu składają się nieruchomości, ruchomości oraz fundusze:

a) składki członkowskie oraz wpisowe,

b) darowizny i zapisy,

c) dotacje na zadania państwowe z zakresu kultury fizycznej zlecone klubowi

d) dotacje za zadania zlecone przez samorząd terytorialny,

e) dochody z majątku,

f) dochody z działalności odpłatnej,

g) inne wpływy.

§28

Dla ważności oświadczeń w zakresie praw, podejmowania zobowiązań majątkowych oraz udzielenia pełnomocnictw wy­magane są podpisy dwóch spośród następujących: Prezesa, Skarbnika lub Sekretarza.

Rozdział 7

Zmianastatutu i rozwiązanie się Klubu


§ 29

Zmiany statutu Klubu wymagają uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.


§ 30

1. Rozwiązanie się Klubu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zebrania Klubu podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.

2. Uchwała o rozwiązaniu się Klubu określa tryb likwidacji oraz cel na jaki ma być przeznaczony majątek.

© 2024 Giżycka Grupa Regatowa | Delivered by UpwindMedia